Z każdej strony dochodzą Ciebie słuchy, że koniecznie należy zainteresować się tematem SEO? Jeśli tak, to również i linkowanie jest jednym z elementów wchodzących w skład czynności, których celem jest pozycjonowanie strony internetowej. Dzisiaj bliżej przyjrzymy się linkowaniu i tym jak umieszczać linki dofollow.
Czym jest link building?
Z definicji link building to po prostu szereg czynności, dzięki którym zdobywamy linki do prowadzonej strony internetowej. W jaki sposób najczęściej zdobywa się takie linki? Otóż przede wszystkim poprzez linki umieszczone w treści lub na końcu danego artykułu na innej stronie. Dzięki temu link odsyła do naszej domeny, a ona zyskuje tzw. „moc” danej strony, z której pochodzi link. Oczywiście odpowiednio przeprowadzony link building to ogromny zastrzyk dla naszej strony. W krótkim czasie pozycjonowanie może przynieść ogromne rezultaty, jeśli właśnie zadbamy o odpowiednie linkowanie.
Budowanie profilu linków
Oczywiście jeśli chcemy, aby linkowanie było w jak największym stopniu skuteczne, to musimy poprowadzić je z głową. Nie możemy zostawiać linków i odnośników do naszej strony gdzie popadnie i jak popadnie. Linki zewnętrzne muszą wyglądać przede wszystkim naturalnie, a ponadto muszą być zróżnicowane. Oznacza to, że musimy budować zróżnicowane profile linków. W tym celu możemy wykorzystać m.in.:
- linki brandowe,
- sam url,
- odnośnik w grafice,
- linki ze słowem kluczowym,
- partial match,
- wiele więcej.
Pomysłów na linkowanie jest całe mnóstwo. Podobnie jak profile linków, tak samo i miejsca, w których je dodajemy powinny być różne. Dlatego też starajmy się umieszczać linki zarówno na forach dyskusyjnych, na polskich stronach, zagranicznych, jak i w Social Mediach – o linkowaniu na Social Mediach więcej informacji zawarto w artykule na www.beztajemnic.pl. Oczywiście takich miejsc, które nadają się do umieszczania linków jest również całe mnóstwo, dlatego nie ograniczajmy się do jednego schematu. Im większa różnorodność, tym lepiej.